Onderweg - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Leonie Tijsma - WaarBenJij.nu Onderweg - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Leonie Tijsma - WaarBenJij.nu

Onderweg

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

10 September 2008 | Nederland, Groningen

Mijn eerste bericht op deze site en tegelijkertijd mijn voorlopig laatste bericht vanuit Nederland.
Over ongeveer 21 uur vertrekt mijn vliegtuig en zal ik de Martinitoren van Groningen ruilen voor de Kilimanjaro te Tanzania.

De backpack is volgepakt met luchtige kleding, allerlei medische benodigdheden en een jungleproof zakmes. Ik kan vertrekken.
Na weken wegdromen bij boeken als 'Een co in de tropen' en na lichtelijk obsessief alle tvprogramma's gevolgd te hebben die maar enigszins met Afrika te maken hadden, is het moment nu aangebroken om het zelf te gaan ontdekken. Ik heb 'Ik droomde van Afrika' halverwege dichtgeslagen, het is tijd om mijn eigen droom te verwezenlijken.
Ik ben benieuwd of het verre Tanzania me net zo'n warm gevoel zal geven als mijn eigen heitelân Fryslân. En hoewel ik op dit moment het prachtige 'Africa' van Toto niet meer uit m'n hoofd krijg, hoop ik dat de tekst 'I bless the rains down in africa' niet van toepassing is..

Afrika, ik ben onderweg..


  • 09 September 2008 - 22:30

    Heit:

    Hey pop,
    Leuk, dyn earste berjochtsje op dyn site.
    Sil him fêst faek opsykje.
    Belje dy moarn noch.
    Dkkke tút,
    Heit

  • 10 September 2008 - 06:05

    Itske:

    Lieve Leo,

    Heeeeeeel veel plezier! Zal vaak aan je denken :) Maar ben ook blij als je fijn terug bent in Grins :P

    Dikke tút!

  • 10 September 2008 - 06:49

    Bastiaan:

    Hoi Leo,

    Veel plezier op je gave reis. Dat wordt baby's vangen, zelf snijden en veel van andere culturen opsnuiven. :)

    Cya, B

  • 10 September 2008 - 07:53

    Coby:

    Hé Niek,de side is mooi, suk6 hjoed noch mei alle lêste dingkje. We belje noch, tut!

  • 10 September 2008 - 08:34

    Mirthe:

    Lieve Leonie,

    Heel erg veel succes en vooral plezier in Afrika! Ik hou de site in de gaten, ben benieuwd wat je allemaal mee gaat maken!

    kusjes van Mirthe

  • 10 September 2008 - 08:38

    Daniel:

    Spannend hoor, heel veel plezier.

  • 10 September 2008 - 14:37

    Joost:

    't is allemoal veul Frais. Loat ik moar een beetje Grunnegers der deur goei'n aans is de verholling zuik...

    ik wens je veel plezier, pas goed op jezelf. komt allemaal goed, op naar de zon!

    dikke tút? haha

  • 10 September 2008 - 15:01

    Eva:

    Hey Zussie,
    Spanneeeeend!
    Leuk hjer! ik hoopje dast in hiele moaie tiid te gemoet giest~!
    Sukses!
    Hieele dikke tút
    Zussie

  • 10 September 2008 - 17:52

    Barbara:

    Weer een meisje in Afrika!Kan ik eindelijk weer iemand volgen! Leonie, maak er een geweldige tijd van,het land is zo verschrikkelijk mooi en de mensen zo prachtig!Geniet, kijk om je heen en probeer alles in je op te nemen wat je wordt geboden. Het gevoel van Afrika blijft bij je, al wordt je 100 jaar, dat weet ik uit ervaring.
    Liefs van ons allemaal, tot gauw de Wijenga`s

  • 10 September 2008 - 20:05

    Hans En Jannie:

    Vanuit een warm en nog steeds mooi Bonaire wensen we je heel veel succes en uiteraard ook heel veel plezier. Geniet van het land,haar mensen en uiteraard de temperatuur.

    Ayó en liefs

  • 10 September 2008 - 20:15

    Anna-Lynn:

    Heey Leonie,

    Wat super dat je deze uitdaging aangaat! Ik wens je veel plezier, geniet ervan!

    Groetjes Anna-Lynn

  • 11 September 2008 - 21:59

    Fia:

    dag Leonie,
    ik hoor, dat je goed bent aangekomen. Een goede tijd toegewenst!

  • 12 September 2008 - 07:04

    Siet & Co.:

    Hé Nyk,
    Ik wit fansels net wannear'sto dit lêst, mar dan hoopje ik datsto wilens wer in bytsje bykaam bist fan de lange reis..We hâlde dyn evt. berjochten op dizze site yn de gaten hear! In soad sukses en in dikke tút

  • 14 September 2008 - 12:18

    Oma L:

    Hoi meid fijn dat alles naar wens is verlopen.Een fijne tijd daar en pas goed op jezelf.Liefs oma

  • 15 September 2008 - 09:46

    Eva:

    Hee pop!
    Ik hear dat it der allegear goed oerkomt en leuk liket!
    Sukses dizze earste wike! Ik bin trots op dy!
    Dikke tut fan my...(en fan Arjen)

  • 20 September 2008 - 18:01

    Brecht:

    Hee Leonie!
    Moai dat it leuk is dêr yn Tanzania. Ik hoop dat Leonie fersichtich docht! Folle plezier dêr! :D

    Dikke fette tút fan dyn lytse nichtsje ;)
    Ek in tút oan de sieliche minsken!

  • 24 September 2008 - 18:29

    Edwin Koning:

    Hoi Leonie, Veel plezier in Tanzania en pas goed op jezelf. groetjes Edwin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Groningen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 December 2008

nieuw nummer

14 December 2008

Thuis in twee werelden

29 November 2008

Afscheid van Haydom

18 November 2008

Steenbok en Stok op de Top!

13 November 2008

Vogelperspectief
Leonie

Actief sinds 31 Aug. 2008
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 20631

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 09 Juni 2014

mijn tweede reis naar Tanzania

10 September 2008 - 12 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: