Vandaag ben ik - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Leonie Tijsma - WaarBenJij.nu Vandaag ben ik - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Leonie Tijsma - WaarBenJij.nu

Vandaag ben ik

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

15 September 2008 | Tanzania, Dodoma

Het heeft een tijdje geduurd maar hier dan toch mijn eerste bericht vanuit Tanzania. Op dit moment zit ik in de bibliotheek van het Haydom Lutheran Hospital, waar ik samen met mijn mede-co Annelies de komende 10 weken zal doorbrengen.
Omdat we hier maar een half uur per keer mogen internetten en we streng in de gaten gehouden worden door de Tanzaniaanse bibliothecaris, zal ik eerst maar es iets vertellen over mijn aankomst in Haydom.

Volgens planning zijn we 11 september rond 3 uur geland op het vliegveld van Dar es Salaam, na een 5 uur durende tussenstop op Dubai Airport. Hoewel het tijdstip redelijk beroerd was (we kwamen daar om 5.30 aan) hebben we onze ogen uitgekeken. Overal lagen mensen op de grond te slapen of in groepjes te praten. Uiteindelijk hebben we geprobeerd zo goed mogelijk op te gaan in de massa (gedoemd te mislukken voor 2 blonde blanke vrouwen). We aten met Nepalese gastarbeiders een typisch nepalees ontbijt op de grond en probeerdern hun op onze beurt te verleiden met drop. Dit was geen succes, maar wel een leuke manier om de tijd op het vliegveld te doden.

En dan is daar, 7 uur later, Afrika, een enorme cultuurshock. Brandende zon en veel, heel veel kleur. Melchior, onze tanzaniaanse gids stond ons op te wachten met een bordje met onze namen. Lichtelijk overbodig aangezien we de enige blanken waren en hij van ons elk 8 pasfotos in zn bezit heeft. De eerste taxirit in Tanzania was gedenkwaardig, ik durf niet te zeggen of er nou links of rechts gereden wordt..

(op dit moment worden we door een boos kijkende gids weggestuurd, hopelijk morgen meer..)


  • 15 September 2008 - 18:04

    Lucia:

    Klinkt spannend allegear! Hopelik kinst gauw in bytsje wenne der yn Afrika. En ik wacht mei smart op it volgende stikje ;).

    Tút Lucia

  • 15 September 2008 - 18:23

    Egon:

    Moai dast dy sa fermakkest. Mar de folgjende kear wol lilk weromsjen nei dy gids. Ik wol witte hoe't aurint :P

  • 15 September 2008 - 18:25

    Coby:

    Hey Niek,
    Leuk om dyn earste yndrukken te lêzen, fun it ek fyn dast juster eefkes belle hast! Genietsje fan alles! tut

  • 15 September 2008 - 18:45

    Itske:

    Dag Leave ;)

    Na al dat Frysk durf ik bijna niet meer in het Nederlands verder te gaan.. Klinkt nu al fantastisch!! De taxirit klinkt ehm..eng! Hou ons op de hoogte, gewoon na vijf minuten terugggan voor weer een halfuur :P

    Dikke tút!!!!

  • 15 September 2008 - 19:08

    Heit:

    Hey pop,
    7 oeren yn in propvolle jeep! Lyket my vreselyk.
    Mar do bist gelokkich no te plak.
    Genietsje fan alles! Dit makkest mar ien kear mei.
    Dikke tút,
    Heit

  • 15 September 2008 - 20:22

    Mechteld:

    Hey Leo,

    het begin van je avontuur klinkt idd zeer goed...fijn die onverwachte en onbekende dingen! :) ben benieuwd naar je volgende verhalen (en natuurlijk of ze nu links of toch rechts rijden ;)

    xxx

  • 16 September 2008 - 17:42

    Niels:

    Hey Leo,
    Mooi dat jullie goed zijn aangekomen. Cultuurshock inmiddels al beetje voorbij? Veel plezier komende dagen!
    Grtz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dodoma

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 December 2008

nieuw nummer

14 December 2008

Thuis in twee werelden

29 November 2008

Afscheid van Haydom

18 November 2008

Steenbok en Stok op de Top!

13 November 2008

Vogelperspectief
Leonie

Actief sinds 31 Aug. 2008
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 20630

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 09 Juni 2014

mijn tweede reis naar Tanzania

10 September 2008 - 12 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: