Vandaag ben ik 2 - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Leonie Tijsma - WaarBenJij.nu Vandaag ben ik 2 - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Leonie Tijsma - WaarBenJij.nu

Vandaag ben ik 2

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

17 September 2008 | Tanzania, Dodoma

11 september

(Gister maakte de president van Tanzania het onmogelijk om op internet te gaan, lang verhaal, daarover later meer, maar hier eerst het vervolg van mijn eerste stappen op Afrikaanse bodem)

Wat een chaos, wat een uitzicht en wat een leven.. Warme gevoelens, hier wil ik zijn, dit is wat ik zocht, myn twadde thus. En dan, anderhalf uur later de andere kant van tanzania, wandelend door hysterisch druk Dar es Salaam. Overal starende blikken, auto´s die claxoneren en bovenal armoede. Ik kan slecht uitleggen hoe bizar het voelt om zo opvallend anders te zijn in een wereld die in niets lijkt op wat ik ken. Ik ben voor Afrika net zo´n belevenis als andersom. Dan komen de twijfels, wil ik dit wel? Wil ik me de komende drie maanden in de spotlights van de Afrikaanse zon zetten? Want dat dat gaat gebeuren is duidelijk, Afrika confronteert.
In de sobere hotelkamer waar we de eerste nacht doorbrachten, schoot me te binnen wat een van de Tanzanianen op straat tegen me zei. Mijn naam is hier verwarrend omdat Leonie in het Swahili betekent: vandaag ik ben. Ik denk dat ik me geen beter en passender motto kan wensen voor mijn avontuur in Tanzania.
Afrika is na 1 dag al confronterend en overweldigend, maar vandaag bén ik. En morgen zien we wel..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dodoma

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 December 2008

nieuw nummer

14 December 2008

Thuis in twee werelden

29 November 2008

Afscheid van Haydom

18 November 2008

Steenbok en Stok op de Top!

13 November 2008

Vogelperspectief
Leonie

Actief sinds 31 Aug. 2008
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 20642

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 09 Juni 2014

mijn tweede reis naar Tanzania

10 September 2008 - 12 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: