Thuis - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Leonie Tijsma - WaarBenJij.nu Thuis - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Leonie Tijsma - WaarBenJij.nu

Thuis

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

22 Oktober 2008 | Tanzania, Dodoma

Na een heerlijke paar dagen in Arusha ben ik inmiddels weer terug in Haydom. En verrassend genoeg voelde het een beetje als thuiskomen..

Uiteindelijk zijn we afgelopen woensdag vertrokken richting Arusha, en daar bijzonder snel (binnen 6 uur) en vroeg aangekomen, omdat de public landcruiser geheel tegen de Afrikaanse traditie in te vroeg vertrok.
De eerste avond hebben we ingecheckt in een zeer goedkoop hotel, dat later niet voor niks Arusha by Night bleek te heten. Door het bestaan van open ramen boven elke deur konden we meegenieten van de verschillende feestjes van buurtgenoten en hield de indringende geur van de shampoo van de buurman die om 5 uur 's ochtends wilde douchen ons uit de slaap.
De volgende dag dus meteen maar verhuisd. Gelukkig voor ons hadden onze Noorse reisgenoten iets meer geld te besteden, en beschikte hun hotel over een zwembad. Dat Annelies en ik daar niet logeerden maakte de manager blijkbaar niet uit, dus we hebben een aantal dagen heerlijk lui bij t zwembad doorgebracht. Natuurlijk ontzettend verbrand doordat Hollandse huid niet tegen de Afrikaanse zon bestand is, hoeveel zonnebrand je er ook op smeert.
De rest van de tijd doorgebracht met uit eten gaan, inkopen doen (chocoladekoekjes zijn na 5 weken echt onmisbaar..) en rondstruinen op de toeristische masaai markt, een prima plek om je afdingtalent op de proef te stellen.
Al met al een aantal heerlijke dagen gehad, een vakantiegevoel, al hebben we ook de andere kant van Arusha gezien. De drukte, het verkeer, en de vele mensen die je zien als een wandelende pinautomaat en op dwingende toon roepen: give me my money! Ow, en niet te vergeten de tig mannen die me een huwelijksaanzoek gedaan hebben, vast om mijn mooie blonde haren..
Daarom is t ook wel weer heerlijk om thuis te komen in Haydom, vertrouwde gezichten, vertrouwd voedsel en een 'eigen' bed..
De komende week zal ik doorbrengen op de kinderafdeling, ik hou jullie op de hoogte van alles wat ik daar beleef.

Tutaonana!

• 22 Oktober 2008 - 18:46

Lucia:

Hast toch net 'ja' sein op in huweliksaanzoek?

Leuk stikje fierder :). Bin wer benijd nei de folgende.

X Lucia

• 22 Oktober 2008 - 19:29

Rom:

Hey pop,
    Moai dast wer "thús" bist.Noflik even een pear dagen der tusken út.Moaie foto's, wir ris wat oars.
    Super dat ik dy efkes oan de til. hie op myn "jierdei".
    In leuke tiid op de berneôfdieling.
    Dikke tút,
    Heit

• 22 Oktober 2008 - 23:29

Egon:

Moai dast dy sa fermakke hast.
    Bin benijd wast no wer belibje silst.
    ps: It falt my ta dast dy malju dy't dy in oansyk dient hawe net efkes earst krûpe litte hast foardast se beleefd auwezen hast.

• 23 Oktober 2008 - 20:43

Coby:

Hey Niek, fyn dat jimme it leuk hawn hawwe yn Arusha, alle oansiken ôfwimpeljen kint en hast as wandeljende pinautomaat noch wat jild oer? Hoopje dast in leuke tiid op de berneôfdieling hast,hast de namme noch efter helje kint fan dat oandwaanlik berntsje mei dy op de foto? Fyn dat Haydom in bytsje as thûs fielt, dan hast it der dus nei dyn sin! Genietsje Niek!
    tût fan my!!!